طراحی بسته بندی
آخرین خرید خودتون رو به یاد دارید . چه محصولی خریدید و چه چیز باعث شد که اون محصول را از آن برند خاص انتخاب کنید؟ آیا چیزی شما را برای خرید اون محصول در همون لحظه ترغیب کرد یا از قبل به اون نیاز داشتید؟ حالا که دارید به این موضوع فکر می کنید، احتمالا تا الان متوجه شدید که بی شک طراحی بسته بندی محصول در خرید شما بی تاثیر نبوده. البته درسته که شاید به آن شامپو نیاز داشتید و اینکه قبل از انتخاب خود سعی کردید از رایحه خوبش مطمئن بشید. اما چرا ناخودآگاه اول به سراغ آن شامپوی جذاب رفتید؟
پاسخ به قدری سادهست که گاهی به آن اعتنا نمیکنیم. شما ناخودآگاه جذب آن محصول شدهاید چون طراحی و ساختار آن حتی برای لحظه ای کوتاه به شما احساس خوب و خوشایندی داده . شاید تا 100 سال پیش کسی بسته بندی را چیزی جز ابزار نگه داری و محافظت از کالا نمیدید اما امروزه هدف از پکیجینگ بسیار فراتر از آن است.
در نهایت یک طراحی جذاب و خلاق که همیشه باعث فروش بیشتر محصول میشه . اما هدف از طراحی بسته بندی یا همان پکیجینگ فقط گذاشتن لوگو در طرح و یا حتی ایجاد المان های مختلف برای آن نیست. بسته بندی شما چیزیه که جلب توجه میکنه، پیامی را می رسونه و حس و حال خاصی را به مخاطب القا میکنه.
بسته بندی نوعی برندسازی است و متمایز کردن آن میان موجی از رقبا در قفسه فروشگاه کار آسانی نیست. استایل طراحی محصولتان، هویت بصری برند شماست و تلاش شما برای نشان دادن این هویت به بهترین شکل ممکن، در رشد برندتان نقش بسیار موثری خواهد داشت. برای همین این مقاله قصد دارد راهنما و آموزشی جامع جهت داشتن یک طراحی بسته بندی موفق در فروش باشد. اما قبل از هر چیز بگذارید با هم به تعریفی درست از این موضوع برسیم:
طراحی بسته بندی چیست؟
طراحی بسته بندی، جعبه، پکیجینگ و یا به انگلیسی (Packaging Design) ترکیبی هوشمند و هنری از شکل، ساختار، متریال، متون، تصاویر، رنگها و المان های دیگر یک بسته بندی بوده که علاوه بر محافظت از بسته بندی، هویت مشخصی را از برند به تصویر میکشد. بسته بندی تنها یک “جعبه زیبا” نیست بلکه یک ابزار بازاریابی است که میتواند مشتری های زیادی را به خود جذب کند و فروش محصول را به طرز شگفت انگیری بیشتر کند.
یک طراحی حرفهای بسته بندی، جذابترین جنبه های محصول را به وضوح نمایش می دهد، کاربرد اصلی محصول را به رخ میکشد، روش استفاده از این کارایی را نشان داده و از همه مهمتر مخاطب را ترغیب به خرید میکند. برای همین طراحی بسته بندی کالا خواه ناخواه یکی از اصلیترین فاکتورهای انتخاب خرید مشتریان است. داشتن یک بسته بندی باکیفیت، ظریف و جذاب به طور مستقیم (و غیر مستقیم) باعث میشود تا مشتریان محصول شما را بدون تردید به دیگر محصولات موجود در قفسه فروشگاه ترجیح دهند.
ما در کانون آگهی و تبلیغات رقص قلم آمادگی داریم تا با بهره گیری از آخرین استاندارد های روز طراحی و تلفیق آن با هنر و روانشناسی نسبت به ارائه بهترین طراحی های جهت بسته بندی محصولات شما اقدام نماییم .
کافی است با مشاورین ما تماس حاصل فرمائید تا نسبت به مشاوره رایگان و ارائه خدمات طراحی به شما اقدام نمائیم ….
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید